ER DU LESBISK KRISTINA?....

Billede fra Google.dk. Freja Beha og hendes kæreste Arizona Muse (lidt fashion er man vel altid?)







Det her indlæg har lagt i mine kladder i en evighed nu, uden at blive udgivet, men da jeg fik kommentaren "Er du lesbisk? Du ligner en dreng..." på bloggen den anden dag kom jeg til at tænke mere over det. Om min seksualitet. Så here it comes. Min næsten-sprunget-ud-historie.

Da jeg var 15 år startede mine tanker om at jeg måske også var til piger. Og nej jeg har ikke en vild historie om at jeg i fuldskab var sammen med en pige og fandt ud af at jeg godt kunne lide det (det kunne ellers være sjovt, haha). Jeg begyndte såmænd bare at lægge mere mærke til piger. Jeg lagde selv mærke til det og gik ud af den vej for at finde ud af om jeg var til piger. Jeg har endnu ikke været sammen med en pige rent seksuelt, derfor hedder det min næsten-sprunget-ud historie. Men jeg betegner mig selv som biseksuel til det modsatte er bevist. 

Da jeg besluttede mig for at dele mine tanker om min mulige biseksualitet fik jeg det meget svært. Min mor var sikker på at det var én stor provokation, et forsøg på at være anderledes og oprørsk. Min bedste veninde på efterskolen ignorerede mig fordi hun var sikker på at jeg tændte på hende (hvilket jeg ikke gjorde). På trods af det fik jeg også en masse homo venner. Min veninde Camilla har jeg kendt igennem et par år nu. Man kan vidst kalde hende min lebbe-tøse-homo-mentor, haha. 

Med hensyn til kommentaren til mig undrer jeg mig meget. Udstråler jeg at jeg er til piger eller hvad? Kære anonym, skriv til mig igen og forklar mig hvorfor jeg ligner en lesbisk. Hvorfor spørger du om det? Jeg er nysgerrig! Og til jer andre? Hvad er jeres holdning til homoer? Og kan i også se når en person er homo? Eller hvad?

32 kommentarer:

  1. Man kan ikke se på nogen de er homo.. altså lol.
    Du udstråler skønhed! altså.. jeg havde slet ikke tænkt over det før du skrev dette indlæg, men jeg må sige det er stort af dig at dele det så ærligt!

    www.lucasbergan.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Det er jeg sgu glad for!

      Slet
  2. Det er fandme sejt at du er så ærlig!
    jeg har selv den samme tanke - Ikke sig nej før du har prøvet det og jeg kan derfor ikke sige nej til at jeg er biseksuel.
    Jeg synes generelt at piger er røv lækre!
    Men hold kæft hvor er du vold sej altså!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej altså alt den dejlige respons! Tusind tak!

      Slet
  3. Jeg har lidt samme ide.
    Kan ikke se hvorfor køn skulle kunne forhindre en i at forelske sig.
    Har aldrig været sammen med en pige, men har ikke svært ved at se mig selv med en :)

    SvarSlet
  4. Altså der er desværre ret mange, der har den der du-har-kort-hår-altså-er-du-lesbisk konklusion. Det er da virkelig en sær indstilling at have? Har selv en korthåret veninde og folk stiller også altid hende det spørgsmål.

    Jeg er ikke selv hverken bi- eller homosexuel, men har en søster i den første kategori og en meget nær ven i den næste. Mht. til din mor, så reagerede min mor lidt på samme måde, da min søster fortalte hende, at hun var forelsket i en pige. Jeg tror bare den generation har svært ved at acceptere det, for hverken mine brødre, søstre eller resten af familien tænkte videre over det var en pige og ikke en dreng. Og som jeg også skrev har jeg jo en meget nær ven, der er bøsse og har derfor været en del i "miljøet", hvis man kan kalde det det, da jeg var yngre og helt ærligt, så er der jo absolut ingen forskel. Altså jo der er stereotyper, men langt de fleste kan man altså ikke bare lige skue på hårene.

    Følg dit hjerte og hvis det fører dig til en pige, så accepter det. Hvis du er glad og lykkelig er jeg sikker på din mor accepterer det med tiden for det er trods alt det hun ønsker for dig. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, for den lidt ældre genereation er det jo helt nyt at piger er til piger og drenge er til drenge ;-) Det skal dog også lige nævnes at min mor har accepteret at jeg er til piger og hun vil helt sikker støtte mig i det hvis jeg bliver forelsket i en pige :-)

      Tak for din kommentar <3

      Slet
  5. Jeg er selv i præcist samme situation som da du er 15 og sjovt nok... er jeg også 15. Har også korthår og får mrækeligt nok også det spørgsmål.. Jeg har intet imod homo'er det går mig bare lidt på at mine venner bliver ved at sætte mig i den boks bare fordi jeg måske ikke ligner alle andre.
    Jeg kender kun selv en der er lesbisk og hun er præcist ligesom alle andre. Selv da hun "sprang ud" ændrede hun sig ikke. jeg synes helt klart homoer er så seje fordi de tør være sig selv, synes også det super af dig at du deler dette med os!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan godt forstå at det er træls! Jeg morer mig mest over det, især den med at jeg ligner en dreng, haha. Det synes jeg sgu er sjovt!

      Slet
    2. Kan jeg godt forstå... da du på ingenmåde ligner en dreng! Lol... som om alle korthårede er lesbiske og ligner drenge.

      Slet
    3. Der findes nemlig slet ikke feminime lebber. Nej nej ;-)

      Slet
  6. Jeg har det helt fint med homoseksuelle! Jeg har oplevet før, at de nemmere respektere folk for hvem man er. Synes det er så sejt, at du allerede kan sige og snakke om sådanne ting:-)

    blog-sille.blogspot.com

    SvarSlet
  7. LOVE IS LOVE!

    Jeg fik samme kommentar, på bloggen for omtrent 2 år siden.
    Jeg er dog hetro, men sad også tilbage og tænkte, hvorfor spørg du? Og hvorfor tror du det?
    Og for at være ærlig, er jeg ret ligeglad nu, hvis det kan give nogen noget, at tro jeg inderst inde er til kvinder, be my guest!

    Jeg kan ikke forstå at det stadig kan vække så meget påstyr!
    Jeg synes det er fedt at du deler dine holdning, og den del af dig,
    det er den rigtige retning at gå.

    For at være ærlig, så er du stadig lige så fabelagtig som du hele tiden har været,
    med eller uden home-kasketten på!

    God Jul

    Lise Emilia
    http://www.liseemilia.dk/

    VIND LÆKKER MAKEUP OG FÅ INSPIRATION TIL JULE OG NYTÅRS MAKEUPPEN:
    http://www.liseemilia.dk/2012/12/3-advents-giveaway.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh søde, det var en rar kommentar - du er også ret fabelagtig selvom du ikke har en homo-kasket på ;-) Men det er fuldstændig rigtig, man sidder tilbage med den der undrende tanke om hvorfor personen dog har troede det? Er det fordi jeg ligner en dreng at personen tror jeg er til piger? For så er hun/han helt forkert på den - da der jo findes homoseksuelle i alle størrelser og typer. Underligt. Underligt. Underligt.

      God jul til dig!

      Slet
  8. Det er sjovt, når du siger det med, om det er noget du udstråler, jeg er flere gange blevet spurgt om jeg er lesbisk, og ved at der også er flere der har troet det, uden at have spurgt mig direkte.. Der var engang en lesbisk, der spurgte mig om jeg var til piger, efter hun ca. havde mødt mig i en halv times tid, jeg spurgte hvorfor hun troede det, hvortil hun svarede at det synes hun bare at jeg udstrålede?! :P Så måske er vi bare nogen der "udstråler" det eller hvad man skal sige... Haha
    Jeg er nu ikke til piger(selvom tanken om biseksualitet, har været inde og vende), men er nok meget flirtende uanset køn, og er vant til at have meget fysisk kontakt med mine veninder, som at holde i hånd og sådan, måske er det det, som forvirre folk for mit vedkommende.. :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kunne jo være. Haha, vi udstråler homoseksualitet. Det er da lidt sejt på en måde? :D

      Slet
    2. Det synes jeg også! :D Jeg ser det ihvertfald ikke som en negativ ting..! :D

      Slet
  9. Det er så flot at du deler det med os her på bloggen, og der er ikke noget galt i at være lesbisk eller noget ligende! Super fin blog du har, og bliv endelig ved! :-).
    http://kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk/2012/12/my-new-shoes/

    SvarSlet
  10. Jeg har aldrig læst din blog før, men faldt lige over indlægget her. Du ser meget fin og smuk ud -lesbisk eller ej :) Hvis den anonyme skriver, at du ligner en dreng grundet dit korte hår, må vedkommende da være pænt konservativ. Må kvinder så heller ikke gå i jeans og mænd ikke have langt hår osv osv? Lol!

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt spørgsmål - jeg er helt enig!

      Slet
  11. Det er ikke mig, der stillede spørgsmålet og det har heller ej strejfet mig tanket at du skulle være lesbisk. Men jeg må indrømme, at du har et noget maskulint ansigt og krop, og derfor ligner en dreng en smule.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvorfor synes du jeg har et maskulint ansigt og krop? :)

      Slet
  12. Altså, du er ret kraftig og firkantet bygget (sådan ser det ihvertfald ud på billede), hvilket giver et maskulint præg. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare et maskulint ansigt... Maskuline træk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg får ellers det modsatte at vide af alle andre. At jeg er ret lille og tynd..

      Slet
  13. Du spurgte og du fik mit svar :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg også meget glad for. Tror ikke den sendte min anden kommentar. Men det lyder som om du har lidt af en fordom til lesbiske. Bare fordi man er maskulin bygget, er jo ikke ens betydende med at man er til piger. Lesbiske (og også bøsser for den sags skyld) findes vel i alle former, farver og typer. Tyk eller tynd, maskulin eller feminin har da intet at gøre med ens seksuelle orientering?...

      Slet
    2. Som jeg skrev i første kommentar - det har aldrig strejfet mig, at du skulle være lesbisk. Jeg har aldrig tænk på dig, som værende lesbisk. Jeg kom blot med mit bud på, hvorfor personen spurgte dig, om du var lesbisk.
      Jeg er selv homoseksuel, så jeg ved udmærket godt, at lesbiske og bøsser kan sættes i bås på den måde.

      Slet