JAGTEN

 Jeg var igår inde og se filmen "Jagten" med hele min klasse. Den handler helt kort om Lucas (spillet af Mads Mikkelsen) der er pædagog i en børnehave, og da hans bedste vens datter Klara i vrede, stikker en hvid løgn om at Lucas har rørt ved hende, bliver hans liv vendt på hovedet. Hele dramaet foregår i en lille by, hvor alle kender alle - og rygterne om at Lucas muligvis er pædofil bliver hurtigt spredt. Lucas bliver udstødt overalt hvor han går, og alle hans venner vender ham ryggen.

Jeg har et meget anstrengt forhold til danske film fordi jeg ikke synes der er særlig mange der har et ordentligt plot og nogle gode skuespillere. Derfor havde jeg ikke de største forventninger til denne film, men jeg må sige at jeg er meget overrasket over hvor god den er. Den er realistisk og skræmmende, fordi det efter min mening sagtens kan ske i sådan et lille samfund, som er i denne by.

Jeg kan i hvertfald kun anbefale jer at tage ind at se filmen, det er den bedste danske film jeg nogensinde har set. Men det siger måske heller ikke så meget, fordi jeg ikke har set særlig mange danske film. Er der nogen af jer læsere der har set filmen? Hvad synes I om den? 

4 kommentarer:

  1. Jeg har også lige været inde og se den. Synes også den er rigtig god og de spiller virkelig godt! Dog synes jeg også den var virkelig voldsom og havde virkelig en knude i maven efterfølgende over at dette kunne ske i virkeligheden. Stærk film!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, meget voldsom film der efterlader en kæmpe knude i maven!

      Slet
  2. Jeg har ikke fået den set endnu, men jeg glæder mig latterligt meget til at se den. Jeg har selv et meget anstrengt forhold til danske film, eller det havde jeg indtil jeg så hævnen, den slog virkelig benene væk under mig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæd dig! Den er så fantastisk god!

      Slet